Vattlång

Gårdagen spenderade jag och syster Therese i vattlång för mönsterridning på Ebbe. Ganska mycket hästar och nya upplevelser för honom.
Han skötte sig superbra och han kändes jättebra att rida, väldigt avslappnad och har hittat ett bra lugn i ridningen nu. Jag tror att han kommer bli en bra pleasure, trail häst. Perfekt för Therese som gillar de klasserna!
Regina knäppte lite kort på oss, får hoppas att hon lägger ut dem snart så jag kan lägga ut på min blogg.

Idag har Therese ridit Kilroy igen. Han är en snäll gammal farbror med lite för mycket mage. En perfekt häst åt henne nu medans hon väntar på att Ebbe ska bli ridklar för henne. En läromästare. En bra sådan, för han gör inte allting gratis, han låter Therese jobba för att få belöning.

Billy har fått träna passivitet nu i två dagar på ridbanan. Jag tycker det är viktigt att han ska kunna slappna av när han har hästar som galloperar omkring honom. Han måste också lära sig att man inte får gå för nära dem. För alla är inte lika snälla på hundar som Ebbe och Rocky.
Billy har vart jätteduktig. Jag kan lämna honom i mitten av ridbanan medans jag gör annat och han ligger/sitter kvar avslappnat och väntar på mig. duktiga Billy =)

Efter att jag hjälpt Therese med Kilroy så blev det Rockys tur. Han har nu haft träns och ett kallt, hårt bett i munnen. Lite konstigt men han accepterade det. Han är så underbar, min favorit.  Jag tror att det är för han är lite som Portello. Väldigt personlig, social och mycket energi.


Kilroy och Therese, ett fint ekipage



Rocky iklädd träns och benlindor

Billy somnar en stund på ridbanan

Duktig vovve


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0