Lampa

Peppe har sedan länge tillbaka tränats på target. Han markerar post-it lappar och jag har länge velat att han ska kunna stänta av och trycka på en lampa. Men han är inte den största hunden..fysiskt. Så han har lite svårt att nå lampknapparna. Nu har jag en golvlampa med knapp på golvet.
Så vi satte en post-it lapp på knappen och nu efter lite träning så kan han trycka av och på min golvlampa!
Speciellt roligt är det med supergoda godiset vi fick när vi köpte foder. Mums

Pojkarna går numera på Eukanuba. Jag upplevde att Peppe blev lite gasig i magen av Royal C och Billy fick även gå över till Eukanubas valpfoder. Priset skiljer sig inte, men det är mer kött i Eukanuba än i Royal, vilket jag tycker är värdefullt!

Peppe har även blivit mer av en lekfarbror nu. Han är inte den lekfulla terriern utan mer som tjuren Ferdinand.
Men nu har det hänt någonting. Kanske är det att Billy har mognat lite och nöjer sig med att ligga på golvet med bena rakt upp i vädret bredvid Peppe och sjunga med en dov, halvmullrig röst. Förr var det fullt ös på Billy när det skulle till att leka. Nu kan han leka på en lugnare nivå om det så krävs :)

Peppe uppskattar det lilla i livet, som att ligga i soffan under filten med mamma och bli kliad på magen.

Billy däremot, tycker det är onödigt med slappande. Han kommer med sina leksaker (dom som fortfarande är vid liv) och lägger dom i mitt knä. "kom igen mamma, lek med mig" Funkar det inte på det vänstra knät så tar han leksaken, går runt tv-bordet och lägger det i mitt högra. "hon kanske är roligare på den andra sidan?"


Kommentarer
Postat av: anna

... och funkar inte då så funkar säkert tant nanna ;)

2010-02-01 @ 23:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0