sjukling

Har nu avslutat vårat första kurstillfälle.
Billy skötte sig UTMÄRKT! Lite gnällig när vi tränade passivitet. Men det kommer det med :)
Robin kom och mötte mig med Peppe så även han (Peppe) fick träna. Jag har dom två bästa hundarana i världen. För vi leker och har kul, tar dagen som den kommer, glädjs åt våra framgångar och vi ser inte träningen som en tävling.


Många som tränar hund har en förmåga att ställa för höga krav på sig själv och hunden. Allt blir till en tävling. Självklart har jag ambitioner att göra vissa saker med mina hundar men vägen dit får inte bli tråkig och ett "måste". Mina hundar är mina bästa vänner och jag älskar dom. Ser dem inte som potentiella "meritlistor" med massa fina titlat, utan som träningskamrater.

Börjar känna mig sjuk IGEN! Ont i hela kroppen, speciellt huvudet som snart exploderar. Krya på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0