Gävle

Sitter i min kalla lägenhet i Gävle igen. Hundarna sover sött i varsit hörn. Vore skönt om jag fick lov att elda lite här så jag slapp frysa. Det här med lägenhet är ju överskattat. Vill ut och stängsla en hage, mocka en box, snickra ett vindskydd, rida, valla och bara vara långt ifrån staden.

Nu är lägenheten mindre än någonsin efter att jag lekt på helt fria ytor i två veckor.
Billy fick två vallpass imorse innan vi åkte iväg. Peppe och jag har tränat på "lampan" ikväll. Skönt att ha nöjda hundar.

Satt och kollade på Bonde söker fru tidigare. Dom är ju för mysiga dom där bönderna. Jag hade nog inte tackat nej till den där Johan. Charmig på något sätt.

Är väldigt irriterad att jag inte fick med mig mitt bästa ritblock hem till Gävle.. Började på ett porträtt som jag verkligen vill fortsätta med. Typiskt. Ikväll känner jag mig väldigt ensam och bortglömd, då behöver jag papper och penna.

Nu tänker jag gräva ner mig i soffan och dröma mig bort till en bättre plats och tid



Dagens låt: John Legend - Everybody Knows

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0