träningen

Träningen igår va helt okey. B började bra, något het men han dämpade sig ganska fort.
Sen blev han tight i höger (ingen nyhet där) men vilken metod vi ska använda har vi inte kommit fram till. Jag vill inte gå på hunden så att han blir så pass låg att han undviker mig. Jag är ganska hård men rättvis på mina hundar. Men med min lilla erfarenhet i vallning så kanske jag har fel?
Vad vet jag.. Men alltid kul att valla!

Nu längtar jag ihjäl mig till våren, trött på den här vita massan som erövrat sverige. Vill komma igång med viltspår och gryt med Peppe. Blir även lättare med vallningen.

På tisdag blir det ännu mer körskola! Det värsta måste ju ändå vara gjort nu efter riskettan. Har nog aldrig vart med om något värre.. inte ens riktigt kaffe serverades det!

Sen bär det av mot bjuråker. Skönt att träffa familjen, hästarna, fåren och hundarna. Tillbaka till helgen kanske. Får se hur pass mycket jag saknar gävle.


Kommentarer
Postat av: Nattis

Billy var så duktig :)

Jag har hittat en snäll tacka idag som vi kan träna på hon är fin och liten och bryr sig inte om hundar ;) Hon vart kompis med Gösta idag!

2011-02-06 @ 21:04:42
URL: http://nathalieborgman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0