hjärtan

Kommer ALDRIG någonsin att sluta med vallningen, det är så sjukt kul!
Det är så roligt att jobba med dom här hundarna, alla tre är så olika. Det är underbart att se hur stimulerade hundarna blir efter passen.
Nu börjar Billy ta visslingarna på lite längre avstånd med.

Det har mest blivit på fåren, men även lite på gässen. Tar det dock lite lugnt med dom nu då de värpte ett ägg. Men hundarna har fått hjälpa till att plocka ut dom så de kan beta lite. Roligare för gäss, hundar och mig själv om de får beta istället för att jag ska gå och plocka gräs.

Hönsen och jag har blivit bundisar. Så fort jag kliver utanför dörren står de där och väntar på mig. Jag kanske skämmer bort dom för mycket? Men nää det kan man inte göra.
Idag tog jag en spade och grävde upp lite jord dom fick rota i. Då hade dom att göra ett tag. Vet inte riktigt vad som fanns i jordhögen men dom konverserade och sprang omkring en hel del, så någonting trevligt måste dom ha hittat.


Nu ska vi nog lägga oss. Gimmie sitter bredvid mig och flinar. Vi har en hemlis. Hon har, med mitt vakande öga till hjälp, grävt ner några tuggisar som hon sparat till morgondagen.

Billy


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ni är bäst!



Kram

//P&D

2011-05-26 @ 08:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0