överdriver jag?

Parvel fick höra den här historien ifrån mig idag. Han tycker jag bryr mig för mycket, mend det gör inte jag.

Ute med hundarna. Ser en flicka som försöker få tag på en terrier, samma terrier som jag sett vandra helt fritt på urbergsterrassens gator så många gånger förr.
Den ser mina hundar och kommer så fort de små jackrussellbenen bär honom. Ställer sig två dec från mina hundar, svansen är tryckt mot ryggen, kroppen helt stel och han morrar som en idiot. Mina pojkar blir inte jätteglada när terriern står där. Skriker på hunden och försöker sparka undan hunden men hans 7kg är 7 ganska bestämda kilon.
Lyckas plocka hunden i nackskinnet utan att bli biten.
Hunden skriker, morrar, skäller och jag hör hans tänder slå ihop när han biter i luften. Det är inte så lätt att hålla två missnöjda hundar i koppel samt en ännu mer missnöjd terrier i högra handen nån meter ovanför marken.
Tillslut kommer ägaren ut ur en bil, jag ger tillbaka hunden och frågar hur hunden kunde komma lös igen?
"Har en son som inte alltid kommer ihåg att stänga dörren.."
Men i slutändan är det djurägaren/föräldern som har ansvaret. En liten hund kan göra mycket skada den med. Bristande tillsyn av hund.
Klämmde ur mig några vettiga meningar innan mannen hoppade in i bilen igen. Men inget tack eller förlåt.
Några damer längre bort ropar "Riktigt bra gjort! Jättebra!!" Vinkar tack.

En liten tjej runt tio år kommer fram till mig och säger att gubben jobbar på hennes skola och att han inte bryr sig alls om hunden går lös. Han brukar bara vänta på att den kommer hem.
Hon sa även att den lilla hunden hade bitit hennes kompis. Inge djupa sår eller så, men lite blod och trasiga kläder hade hunden lyckats ställa till med.

Att jag blir arg och irriterad på en sån människa tycker jag är fullt normalt. Ha hunden kopplad, att vara djurägare innebär att ta ansvar! Även om hunden är liten kan den ställa till med stora skador och är det någon person som är rädd för hundar så hade de nog inte haft lust att möta den hunden i en mörk gränd.




Dagens bästa underhållning

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är ju det där klassiska att "den är ju så liten", undra hur kul folk skulle tycka att det var om det var en aggresiv schäfer? Förövrigt är en terrier jävligt stor för ett litet barn. Nästa gång ringer vi polisen, för om hunden "har kommit lös" så där, så räknas den som bortsprungen. Om dom inte bryr sig om ifall den rymmer, bryr dom sig nog inte om den blir omhändertagen heller.

2010-09-04 @ 19:08:00
URL: http://nanni.webblogg.se/
Postat av: sofia

håller med fullständigt! Finns så jävla mycket oansvarigt folk. Du överdriver inte !

2010-09-04 @ 19:51:59
URL: http://superfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0