Jag skall giva dig på moppo

Imorgon bär det av till Halmstad.
Där ska vi springa på stranden varenda dag.. Eller den enda som klarar av det är Billy. Men jag kan ju alltid önska. Något springsteg ska det nog bli. Är nog tvungen att röra på fläsket under julen!

Innan avfärd ska hela lägenheten skina i sin renhet.
Tur att Billy är så hjälpsam

Han lurade mig!
Trodde han menade väl när han la sig framför moppen, med blinkande, vädjande ögon.
Men så fort jag vände mig om hörde jag ett morr. Han va i full färd att slakta min dyrbara mopp från Ö&B!
Vilket odjur!

Efter städningen ska vi ut i den underbara snön och koppelträna.
Det är aldeles för roligt i snön för att vara kopplad. Det borde jag ha förstått.
Billy förstår inte varför han kan få skutta omkring lös här Gävle.
Han har svårt för svenskan så det är inte lätt att förklara.
Men vi tränar på svenskan varenda dag. Så det kommer. Blir mest enkla ord som sitt, ligg, apport, loss, slalom, genom.. ja ni förstår. Sånt som alla börjar med.

Mot moppen

Kommentarer
Postat av: nanna

CUDDLE! blogga ofta, jag tänker följa den religiöst.

2009-12-16 @ 18:23:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0