tar det lugnt

Gick ut med Billy till ip för att träna lite. Sen kom Robin med Peppe så vi bytte hundar så fick Peppe ta en sväng på planen med. PEPPE GÅR SUPERBRA!
Billy håller på lära sig att gå backa slalom mellan mina ben. får ta små små steg i taget för jag märker att han blir lite gnällig när jag ställer för höga krav. Han är ju trots allt inte så gammal min lilla fis.

Igår när vi var på ip så hände något otroligt. Robin tränade med Peppe! Dom hade det jätteroligt och klickar väldigt bra. Både Robin och Peppe är ganska "chilla" (kunde inte hitta ett bättre ord) och Robin ställer lite lägre krav än vad jag gör, vilket är bra för herr Persson.
Även idag tränade de tillsammans lite, sist av grusplan var Robin och Peppe. Ska försöka dra med mig Robin på viltspår och gryt i sommar, får se om det leder till mer hundintresse :] Så underbart att ha en pojkvän som stöttar och intresserar sig i hundarna, en som även vill lära sig mer :)

Efter lite träning stack vi upp till en grillplats som jag hittat strax vid ip. saknar skogen

Nu har vi bara slappat med en kopp kaffe. Hundarna fick nöja sig med färskt vatten.


Kommentarer
Postat av: helen

haha ja det vore väldigt skönt :b huvudsaken är ju att man får skriva av sig på varandra nån gång i bland, men man behöver ju inte vara ovänner länge :p är du fortfarande tillsammans med robin? hur funkar det på distans? :)

2010-04-18 @ 22:43:58
URL: http://hellens.blogg.se/
Postat av: helen

och förresten, jag saknar dig! vi borde träffas nått snart!

2010-04-18 @ 22:44:15
URL: http://hellens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0