målat

 

70x90cm Akryl

Klar för dagen. Orkar inte mer just nu. Imorgon blir det sista finputsen.. svårt att se detaljer på den här bilden.

Första gången jag riktigt målar hår. Tidigare när jag (försökt) målat det har jag gett upp ganska tidigt. Så jag är ganska nöjd med tanke på att jag är nybörjare på just det.

Akryl är roligt att måla med, MEN färgens för och nackdel är att den torkar så snabbt. Jag målar fort så för det mesta är det bara en fördel med snabbtorkande färg, men ibland vill man jobba med den lite längre likt oljefärger. Jag har svårt att få till de ytor i akrylen som är så lätt att få när man målar med olja. Kanske dags att köpa in sig lite nya oljefärger och en stor duk? Men vore bra att ha ett stafli först. Nu har jag suttit på golvet och rumpan är inte så glad efter några timmar.. inte heller ryggen applåderar.

Imorgon är det lördag!

Kommentarer
Postat av: ELI

Otroligt vacker bild!

2010-12-12 @ 19:27:26
URL: http://meullerphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0