why

Idag har vart en hemsk dag.

Allt verkar ärligt talat gå emot mig. Inte blir det bättre av att jag måste sova själv i en säng som inte är min.. inte ens hundarna får vara här med mig. Ibland saknar jag min superlilla säng. Den är trygg, den är min och den delar jag med vem/vad jag vill.

Efter några plågsama timmar på jobbet tog jag ut Ebbe i skogen för lite kondisträning. Vi hade en riktigt mysig tur. Träffade bla en älg.

Nästan hemma så träffade jag på en dam på cykel med två lösa hundarn, en större terrier och en labbe. Stannade Ebbe och väntade på att den goda damen skulle koppla hundarna. Det hände dock aldrig.
Damen skrek irriterat att hon väntar på att jag skulle rida förbi. Jag skrittade sakta sakta emot tanten som uppenbaligen fattat fel eftersom hundarna inte var kopplade.
Stannar Ebbe då labben börjar hoppa och studsa i all sin iver. Ber damen att koppla hundarna. Men hon säger bara att jag ska gå förbi och att jag inte ska bry mig i att hennes hundar är lösa. Det har jag minsan ingenting med att göra. Labben börjar skälla och kommer närmare Ebbe och mig. Då sa jag med en ganska irriterad röst att det minsta hon kunde göra var att hålla i hundarna. Sa även att man ska hålla hundarna kopplade. (damen hade ingen koll alls på hundarna)

Jag började röra mig bortåt.

"Du ska fan inte bry dig, försvinn härifrån" ....
Hon sneade ju helt enkelt på fel person. Jag vände Ebbe snabbare än någonsin.Tanten har nog aldrig blivit ägd av en 30 år yngre kvinna. Hon kallade mig en massa saker och svor som om det var det enda hon klarade av.
Hon trodde nog att jag inte kunde någonting. Men oj så fel hon hade. Och ja, jag kände mig ganska mäktig när jag satt på Ebbe och insåg hur rätt jag hade. Tänka sig, att jag kan.. jag har det i mig!




Kommentarer
Postat av: Nanna

Visst är det irriterande när folk gör fel och tror att dom har sån jävla koll! Om man bortser från att det är olagligt att ha hunden okopplad under större delen av året, så är det fruktansvärt respektlöst och ohyfsat att, som du säger, inte ens hålla i dom. Skäll mer på griniga tanter och gubbar med okopplade hundar! I've got your back!

2010-06-16 @ 02:52:36
URL: http://nanni.webblogg.se/
Postat av: sofia

haha you go pekkis! :D

2010-06-16 @ 08:22:04
URL: http://superfias.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0