Plugg

Idag är det inte en bra dag att plugga.
Jag och Robin har så mycket annat bättre att prata om. Vi ska bli bönder.
Robin har, efter besök hos underbara moster Margareta, upptäkt att det är roligare och intressantare med djur än han trodde.
Jag har sedan länge sagt att jag SKA ha en större fårbesättning (gotlandsfår) dock inte att äta, lamm smakar inte gott. Även om mamma säger att hon i hemlighet har smygit in lammkött i min mage och att jag sagt att det var gott, så är det inte det.
Men nu har vi även pratat om att ha lite nöt på våran blivande gård. Vi har satt upp långsiktiga mål, även kortsiktiga, räknat, diskuterat och forskat.
Det största problemet nu är, pengar och jobb samt körkort. Tre ganska stora problem.
Men vi kommer dit, det gör vi. Även om det innebär att ha ett heltidsjobb plus ett heltidsjobb hemma på gården. Låter underbart för min del :D

Men tillbaka till plugget. Håller nu på med ett kapitel om orättvisor. Inte alls så roligt.
Efter att ha lyssnat på en tråkig föreläsning gick jag till sängen för att läsa mer om ämnet i Thomas Nagels "Vad är meningen med alltihop?" Billy går som bekant alltid till sängen när det är nattlig sömn som vankas. Så skönt att ligga på mammas Back On Track säng.
Efter ett några timmars plugg utan paus börjar man tröttna lite smått. Men jag får inte sluta, måste.
Men när Billy kommer där med sina vackra små ögon, blöta nos och ihärdigt slickande tunga så har man ju en väldigt bra anledning att sluta! ..enligt mig iallafall :)

Vi är även fått världens finaste inbjudan till valpträff i ö-vik av Dan och Paula! :D Vi kommer

Våren har kommit hit och det är UNDERBART. Imorse tog jag en mysig promenad med Billy och Peppe i solskenet utan jackan på! Länge sen det hände




Kommentarer
Postat av: sofia

cutie billy and peppi :D

2010-03-19 @ 13:18:23
URL: http://superfias.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Vilken bra idé att bli bönder:) Då blir det lantbruksskola nästa då..

2010-03-21 @ 16:50:41
Postat av: pekka

har ju redan gått naturbruk, behövs inte igen! :)

2010-03-21 @ 17:18:13
URL: http://tricolour.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0