polis polis

jag är fortfarande sjuk som aldrig förr. Var ut med hundarna en snabbis nyss och på väg in så kom det en lösspringande chihuahua. vinglade in med mina hundar klädde av dem och tog med mig ett koppel ut. Hunden hade sprungit iväg och jag gick emot kyrkan därifrån den hade kommit. Fick snart syn på den lösa hunden igen, men nu var det två lösa hundar. En dam skrek på sina hundarna som tydligt visade rädsla för henne. När jag närmade mig hundarna kom den andra lösa hunden, en collie, fram till mig och viftade glatt på svansen. Jag informerade damen om att det är koppeltvång. Det visste hon mycket väl. Jag gav henne hunden och hon skulle ta in dem, men hon tappade hundarna. De sprang efter mig så jag hukade mig ner för att få tag på dem. Kvinnan stank sprit och hundarna vägrade komma till henne. Collien satte sig fint vid min sida och chihuahuan lyckades hon fånga in till slut. Ringa polisen kanske? Jag gick ner på hemköp för att köpa en cola och när jag kom tillbaka stod det 2 polisbilar där. De tog hundarna och kvinnan med sig. Hoppas hundarna får det bättre. Sprit och djur är ingen bra kombination..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0