reining

Sitter och uppdaterar mig lite om vad som har hänt i reiningvärlden.

Okey att jag har blivit väldigt intresserad av gångartsgrenarna nu, men reingingen kommer alltid ha en speciell plats i hjärtat.

Jag spenderade största delen av min praktik från gymnasiet hos Anders Josefsson, en av sveriges främsta inom just reining.
Där lärde jag mig så otroligt mycket och fick rida så mycket olika hästar, inridningshästar som tävlingshästar.
På gården står hingstarna Silver N Hickory, Starlights Slim och Cut from a Diamond. Att få rida så välutbildade hästar är fruktansvärt underbart. Att sitta i en perfekt spinn och få till en lång stopp är underbart. Jag fastnade mest för painthingsten Diamond, någonting med hans personlighet. Sen tycker jag att Diamond har ett tilltalande exteriör. Diamond är e. Like A Diamond, även han är otroligt vacker.

Tänk om jag ändå hade en egen gård, vad det skulle krylla av underbara djur där :) Eller iaf två hundar, två hästar och några får. Då hade jag vart nöjd. Men just nu sitter jag snällt i min soffa och väntar på att den dagen ska komma, som det verkar nu är livet väldigt ljust!

Hoppas jag hinner rida Ebbe lite på söndag. Saknar "min" lilla ponny <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0