är det fredag?..

..JA!

Fredagar är nog min dag på veckan då det är lätt att vara lite konstnärlig. Funkar bäst på fredagar, varför vet jag ej.

Pratade om en dröm med en vän och jag kom på att det kanske vore kul att se vad kosmos menar med våra drömmar. (inte för att jag är den som är den.. men kul att läsa lite strunt)

Jag har en dröm som alltid kommer tillbaka i perioder, har nog alltid haft den. Det handlar om ett silver och ett guldlejon. Guldlejonet bodde hos mig till en början men jag tvingas göra mig av med honom av olika anledningar, bla att han blev elak. Så jag skaffade mig ett silverlejon istället, som kallades Leo. Orginellt, jag vet. Hur som haver så kommer guldlejonet tillbaka och dödar silverlejonet, Leo. Allt är väldigt blodigt och makabert.
Sen händer det en massa mer som jag inte orkar skriva!

Hittade en sida som förklarade lite vad drömmar om lejon kan betyda:
" Att drömma om lejon har en djup symbolisk innebörd, och lejonet kan sägas motsvara människans inre själskrafter. Du bör fråga dig hur "ditt lejon" är - besitter du ett inre lugn och en styrka som respekteras och uppskattas? Eller är du besatt av en lidelse som förtär allt den kommer i närheten av? Vill du dominera eller domineras? Är du själv herre över krafterna i dig? Har du tillräkligt inre styrka att besegra svårigheter? Lejondrömmar kan ge anledning till eftertanke och självanalys. "



Kommentarer
Postat av: anna

Så du är en elak, ondskefull jäkel? Kanske borde göra mig av med dig!

2011-01-08 @ 11:20:10
URL: http://nanni.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0